TwitterKliniek
de ongekende mogelijkheden van digital marketing & social media

De TwitterKliniek heeft als doelstelling kleine en grote organisaties te helpen wegwijs te worden in de wereld van Digital Marketing & Social Media.

Strategie, Workshops, Social Media Training, Webcare, Inspiratiesessies, Begeleiding, Community Management, SEO, Opzetten en inrichten Google Analytics & Analytics Dashboards, Digital Marketing en tijdelijke invulling van marketing & social media functies.

NIEUW
Aanmelden Nieuwsbrief 


Twitter   Linkedin Google

  

  

De Communicatierevolutie in de zorg.

Door joost schrage op donderdag 10 Feb 2011 om 14:52

Gisteren werd het E-health-congres van de artsenorganisatie KNMG gehouden. In een column, gewijd aan dit congres, heeft de heer Nieuwenhuijzen Kruseman, voorzitter van de KNMG het onder andere over het feit dat de zorg aan de vooravond van een communicatierevolutie staat.  En dat de zorg zich terdege moet gaan wapenen.

Of het typisch voor de zorg is laat ik maar even in het midden, maar wat ik opvallend vind is dat kennelijk niemand in de gaten heeft dat die revolutie al een aantal jaren aan de gang is. Heel Nederland loopt met een smartphone, Facebook passeert de half miljard leden en Twitter speelt een grote rol in de Egyptische opstand. En volgens de zorg moet de verandering nog gaan komen. Ja ja.

Die verandering is er al lang, de communicatierevolutie woedt in al haar hevigheid, maar de zorg heeft volgens mij grote moeite om innovaties en social media toe te laten tot het ziekenhuis.

Er wordt een hoop energie gestoken in beleidsnotities, conferenties, werk- en stuurgroepen, maar concreet gebeurt er nog niet heel veel. Natuurlijk is de digitale poli in het Radboud-ziekenhuis een prachtig voorbeeld van innovatie en daadkracht. Maar waarom is niet elk ziekenhuis allang bezig met zo’n initiatief? Of is iedereen in stuur- en werkgroepen opnieuw het wiel aan het uitvinden?

En social media in de zorg, laten we het daar eens over hebben. 91 % van de jongeren is op de een of andere manier actief op een social medium. En nu pas zijn instellingen aan het bedenken of social media eventueel relevant voor het ziekenhuis zou kunnen zijn. Het veel gebezigde excuus dat er geen budget voor is lijkt me ridicuul. Het gaat over de toekomst van de zorg! En de toekomst is nu! Word wakker!

TwitterKliniek
info@twitterkliniek.nl
@tweetkliniek

Renate Wijma 

06-46078487


NIEUW:
Interim Marketeers beschikbaar met ruime ervaring in de zorg, B2B, MKB.
Inleentarieven vanaf € 65 per uur.
Meer info: info@twitterkliniek.nl 


 

Partner van: