TwitterKliniek
de ongekende mogelijkheden van digital marketing & social media

De TwitterKliniek heeft als doelstelling kleine en grote organisaties te helpen wegwijs te worden in de wereld van Digital Marketing & Social Media.

Strategie, Workshops, Social Media Training, Webcare, Inspiratiesessies, Begeleiding, Community Management, SEO, Opzetten en inrichten Google Analytics & Analytics Dashboards, Digital Marketing en tijdelijke invulling van marketing & social media functies.

NIEUW
Aanmelden Nieuwsbrief 


Twitter   Linkedin Google

  

  

Social media op de arbeidsmarkt: de hipheid voorbij

Ondanks het feit dat social media vol in de schijnwerpers staat, zijn er nog relatief weinig werkgevers die écht gebruikmaken van de mogelijkheden van deze moderne dialoogvorm. Misschien toch ook niet heel erg verrassend.

Ook hier geldt weer dat veel organisaties zich voor staan op hun hip- en alertheid, maar in de praktijk stelt het allemaal niet zo heel veel voor. Hoe komt dat nou toch?

Mijns inziens deels door de onbekendheid met het relatief nieuwe fenomeen. Althans, de meesten van ons weten wel wat de diverse social media zijn, maar kennen nog onvoldoende de kracht. Die zit namelijk in het feit dat je deelneemt aan een dialoog met je doelgroep. In plaats van te zenden. En dat is wat organisaties nog altijd het liefste doen: de regie houden en dus zenden. Ook op social media.

Wat je wel moet doen is luisteren. Je moet als potentiële werkgever een plek krijgen in de conversatie van het individu. Zíj moeten over je gaan praten. Je moet zelf alleen je mond open doen als het relevant is. En je mengen in discussies. Maar welke werkgever doet dat nu, ondanks de hele reeks verwijzingen naar allerhande social media, nu écht? Ik ken er maar een paar.

Ik begrijp ook wel waarom het nog maar zo weinig gebeurt. Je mengen in discussies kost (veel) tijd en vraagt ook nog eens veel inhoudelijke kennis van de recruiter. En je kan niet van een recruiter verwachten dat hij of zij van alle disciplines binnen een organisatie alles afweet.

Als je social media wil inzetten voor arbeidsmarktcommunicatie of employer branding zorg dan dat medewerkers mensen uit diverse lagen en functies op de verschillende social media aanwezig zijn. Laat ze vooral lekker hun eigen gang gaan. En ga nou niet op voorhand allerlei afspraken en protocollen opstellen. Gun de buitenstaander gewoon een inkijkje in het dagelijks leven en werken van die medewerker. En geef het de tijd. Zoals het echte leven.

Joost Schrage - TwitterKliniek

TwitterKliniek
info@twitterkliniek.nl
@tweetkliniek

Renate Wijma 

06-46078487


NIEUW:
Interim Marketeers beschikbaar met ruime ervaring in de zorg, B2B, MKB.
Inleentarieven vanaf € 65 per uur.
Meer info: info@twitterkliniek.nl 


 

Partner van: