TwitterKliniek
de ongekende mogelijkheden van digital marketing & social media

De TwitterKliniek heeft als doelstelling kleine en grote organisaties te helpen wegwijs te worden in de wereld van Digital Marketing & Social Media.

Strategie, Workshops, Social Media Training, Webcare, Inspiratiesessies, Begeleiding, Community Management, SEO, Opzetten en inrichten Google Analytics & Analytics Dashboards, Digital Marketing en tijdelijke invulling van marketing & social media functies.

NIEUW
Aanmelden Nieuwsbrief 


Twitter   Linkedin Google

  

  

Hoe zet je Social Media in voor een (zorg)evenement?

Social media zijn een onmisbaar onderdeel geworden van de communicatiemix bij de organisatie van een congres, evenement of symposium.
Door het aanbieden van relevante content via social media stimuleer je interactie met en tussen (potentiële) deelnemers en andere geïnteresseerden. Laat social media vóór je werken tijdens en voor een congres, symposium of evenement!

Hierna volgen een paar ideeën en tips die kunnen bijdragen aan het succes van uw zorggerelateerd evenement.

Voor het evenement….

Gebruik social media om het publiek te betrekken bij het evenement
Social media zet je voor een optimale beleving en rendement tijdens drie fasen in: voor, tijdens en na het evenement. De sleutelwoorden daarbij zijn ‘verbinden & delen’: het verbinden van mensen op het thema van het evenement en delen van relevante content. Zo gaat het evenement leven voor de (potentiële) deelnemers en andere geïnteresseerden.

Bepaal vooraf welke sociale platformen je gaat inzetten voor het evenement.
Zoek je doelgroep op de plekken waar zij veel komen. Voor de hand ligt het gebruik van Facebook, Twitter, Youtube, Foursquare en LinkedIn.

Bedenk een unieke (vooral simpel) herkenbare #hashtag, zodat mensen deze kunnen gebruiken als ze willen twitteren over het evenement.
De #hashtag kan op meerdere social media kanalen gepromoot worden maar ook offline op uitnodigingen en posters gecommuniceerd worden.
Ook het monitoren van alle berichten: voor, tijdens en na het evenement is dan een stuk eenvoudiger.

Verkondig het evenement via Facebook Events. Zo kunnen mensen aangeven dat ze naar je evenement komen en zien al hun connecties dit ook. Maak van te voren het evenement aan op Foursquare, zodat deelnemers kunnen ‘inchecken’ bij aankomst. Dit kan natuurlijk ook via Facebook gebeuren.


Tijdens het evenement .....

Zet een Twitterjockey / Twitterredacteur / Social Media Redacteur in tijdens het evenement.
Zorg voor voldoende relevante content en interactie met deelnemers en andere geïnteresseerden tijdens het evenement. Deelnemers voelen zich vaak gevleid als hun bericht geretweet wordt of als er positief op gereageerd wordt.

Zorg dat je als organisator voortdurend status updates en tweets uitstuurt.

Reageer direct op relevante social media berichten tijdens het evenement.
Luister tijdens het evenement naar je publiek. Volg bijvoorbeeld berichtgevingen via Hootsuite of Tweetdeck. Zijn er vragen of klachten over een bepaald onderdeel of de locatie of catering: reageer naar de betrokken deelnemers en pak de oorzaak van het probleem aan. Laat zien dat je luistert!

Zet een Twitterwall in.
Laat al je Tweets, Facebook posts, Instagram foto's of Google+ berichten zien op schermen. Creëer directe interactie met je bezoekers.

Open WIFI
Zorg voor onbezorgd social media gebruik tijdens het evenement door het beschikbaar stellen van gratis WiFi. Indien er een inlog vereist is zorg dan dat deze voor alle deelnemers makkelijk te verkrijgen is.
 

Na het evenement….

Blijf mensen betrekken bij je evenement via social media.
Als iedereen weer naar huis is, is het evenement met behulp van social media toch nog niet afgelopen.  Blijf de discussie gaande houden over het onderwerp via Twitter, Facebook of LinkedIn discussiegroepen.


Vat het evenement samen via een presentatie op bijvoorbeeld Storify.com of Slideshare.net
Deel de link via je nieuwsbrief of zorg dat via je website de link makkelijk te delen is.

Stuur iedereen een bedank-e-mail, met een link naar slideshare-presentatie, storify of de foto’s op Flickr of Facebook.


Social media zijn een belangrijk instrument voor de organisatie van een evenement. Het verhoogt de beleving en participatie van deelnemers en geïnteresseerden voor, tijdens en na het evenement. Door de inzet van social media bouw je als organisator aan een waardevolle community en kom je veel te weten over je doelgroep en wat hen verbindt.

Zo zorg je voor nog meer online awareness en betrokkenheid!

 

Haal meer uit een interactieve publieksevent met de juiste social media strategie!

NVOG Praktijkcase – www.hoewiljijbevallen.nl

Samenwerking NVOG (125 jaar) en de TwitterKliniek tijdens een interactieve avond met als thema: Hoe wil jij bevallen.

Opdracht: via social media interesse en aandacht wekken voor het evenement in het WKZ/UMC Utrecht en tijdens de livestream inzicht krijgen in hoe zwangeren willen bevallen. Tijdens het evenement konden er live via social media vragen gesteld worden aan het gynaecologische team en verloskundigen.

Tijdens deze avond werd in het WKZ/UMC Utrecht met zwangeren, gynaecologen en verloskundigen gesproken over Hoe wil jij bevallen. Via Twitter, Facebook en internet kon vanuit het hele land worden mee gediscussieerd. En dat gebeurde in grote getalen. In twee uur tijd kwamen 3621 berichten via Twitter, Facebook, Blogs en fora binnen. Door alle reacties was #hwjb (hoe wil jij bevallen) op Twitter twee uur lang trending topic nr. 1 in Nederland. 

1 november Interactieve avond over Hoe wil jij bevallen?

www.hoewiljijbevallen.nl 

“Niet de organisatie met de beste dienstverlening zal overleven, maar zij die er het beste over communiceert.”


Het team van de TwitterKliniek helpt u graag bij het opzetten van een succesvol interactief evenement.



Social Media in de Zorg, TwitterKliniek, Zorgcongres, Seminar in zorg, Zorgmarketing, Evenement, Zorgbijeenkomst, Medische Specialisten, Patientenvereniging, Jaarcongres Zorg, NVOG, patienten, mantelzorgers, hoewiljijbevallen, Renate Wijma





























TwitterKliniek
info@twitterkliniek.nl
@tweetkliniek

Renate Wijma 

06-46078487


NIEUW:
Interim Marketeers beschikbaar met ruime ervaring in de zorg, B2B, MKB.
Inleentarieven vanaf € 65 per uur.
Meer info: info@twitterkliniek.nl 


 

Partner van: