TwitterKliniek
de ongekende mogelijkheden van digital marketing & social media

De TwitterKliniek heeft als doelstelling kleine en grote organisaties te helpen wegwijs te worden in de wereld van Digital Marketing & Social Media.

Strategie, Workshops, Social Media Training, Webcare, Inspiratiesessies, Begeleiding, Community Management, SEO, Opzetten en inrichten Google Analytics & Analytics Dashboards, Digital Marketing en tijdelijke invulling van marketing & social media functies.

NIEUW
Aanmelden Nieuwsbrief 


Twitter   Linkedin Google

  

  

In gesprek met......

15 april 2014 door Renate Wijma van de TwitterKliniek

Nederlanders massaal online in gesprek over ziekenhuizen maar zijn ziekenhuizen ook ‘in gesprek’ met hun verschillende doelgroepen?

In de zoektocht naar online informatie is internet DE informatiebron bij uitstek voor zeer veel uiteenlopende doelgroepen. Een goede informatievoorziening kan een belangrijke rol spelen in de keuze voor een ziekenhuis (imago-onderzoek NVZ 2013).

Waar begint de online zoekactie van uw doelgroep? Google? Of adverteert u ook nog tegen hoge advertentieprijzen in kranten, vakbladen of de Gouden Gids?

Nog meer Nederlanders maakten het afgelopen jaar gebruik van Google. 93 procent gebruikt deze zoekmachine wel eens en maar liefst 93 procent geeft aan Google het meest te gebruiken.

Hieronder een aantal zoekresultaten van ziekenhuizen in Google. Let vooral op de titel van de website en de omschrijving (description)!
Vooral de titel en de meta description tag van de website zijn erg van invloed want deze wordt weergegeven als de tekst bij de zoekresultaten en geeft gelijk een eerste indruk.
Klikt u verder of haakt u af?

Onder meer Metatags zorgen ervoor dat u bij zoekmachines te vinden bent met de juiste propositie...  en zo hoog mogelijk!

Waarom doen veel ziekenhuizen weinig moeite om ook in Google goed voor de dag te komen? Is het omdat ze geen kennis in huis hebben of is het desinteresse?

Zou er net zo weinig aandacht door de afdeling communicatie aan een print-advertentie worden gegeven als aan hun titel en omschrijving in de zoekresultaten in Google?

Als u zich afvraagt, wat kost dat nou? Vrijwel NIKS!

     

           

  
     

    

    
      

Zo kan het ook:

 

Een kleine moeite maar het ziet er zoveel beter uit.

En bedenk: Een eerste indruk maak je maar 1 keer.

 

Niet de organisatie met de beste dienstverlening zal overleven, maar zij die er het beste over communiceert.


 

renate@twitterkliniek.nl
06-46078487 







TwitterKliniek
info@twitterkliniek.nl
@tweetkliniek

Renate Wijma 

06-46078487


NIEUW:
Interim Marketeers beschikbaar met ruime ervaring in de zorg, B2B, MKB.
Inleentarieven vanaf € 65 per uur.
Meer info: info@twitterkliniek.nl 


 

Partner van: